Voor wie?

 
HOME
VOOR WIE ?
WAT ?
HOE ?
AANBOD INDIVIDU
AANBOD GROEP
WAAR ?
LINKS
WOORD ACHTERAF

Hieronder vindt u enkele voorbeelden van aanmeldingen. Dit is slechts een greep uit de vele mogelijke klachten. Daarbij is het belangrijk te weten dat de problemen bij elk kind anders tot uiting komen omdat elk kind uniek is en andere compensatievaardigheden heeft.

"Laura zit in het derde leerjaar en telt nog stiekem op de vingers voor sommen tot 20. Ook de tafels krijgt ze niet vanbuiten geleerd."

"Elisa zit in het vijfde leerjaar en vindt klok lezen de hel. Ze wordt ook gek van al die pizza's en taarten die ze in gelijke stukken moet verdelen bij breuken. Volgens haar is de deur van de klas 2cm hoog en weegt zij zelf 30 g."

"David zit in het vijfde leerjaar en kan maar niet onthouden welke stappen hij moet zetten bij hoofdrekenen. Het cijferen lukt hem beter maar toch heeft hij altijd een hint nodig om te kunnen starten."

"Marouane zit in het tweede leerjaar en wisselt nog vaak b/d bij het lezen, ook de getallen blijft hij omkeren 35/53 evenals de tweetekenklanken ie/ei."

"Isabella zit in het tweede leerjaar maar komt niet tot vloeiend lezen. Ze blijft de woordjes hakken en plakken."

"Max zit in het eerste leerjaar en heeft het moeilijk om tot schrijven te komen. Hij tekent eerder de letters en komt niet tot verbonden schrift."

"Willem zit in het vierde leerjaar. Na lang oefenen kent hij de spellingregels maar hij past ze niet toe."

"Aisha zit in het vierde middelbaar en maakt mooie planningen maar houdt zich er nooit aan. Ze stelt voortdurend uit en komt niet tot studeren."

"Simon zit in het vijfde middelbaar en is al vaak ongewettigd afwezig geweest dit schooljaar. Hij komt niet tot studeren en durft dan 's anderdaags niet naar school omdat hij zijn les niet geleerd heeft."

"Felix zit in het derde middelbaar en behaalde tot vorig jaar goede punten zonder te studeren. Dit jaar zou hij meer inspanningen moeten leveren maar hij weet niet hoe eraan te beginnen."